Yıllar Önce Aldığımız Apple Ürünlerinin Kutularını Saklamakta Neden Bu Kadar Israrcıyız? Ardında Dâhiyane Bir Pazarlama Stratejisi Yatıyor!
1 min read

Yıllar Önce Aldığımız Apple Ürünlerinin Kutularını Saklamakta Neden Bu Kadar Israrcıyız? Ardında Dâhiyane Bir Pazarlama Stratejisi Yatıyor!

Peki bu kutuları neden bir türlü atamadığımızı hiç düşündünüz mü? Aslında farkında olmadığımız bazı sebepleri var.

Gelin, bu sebeplere bakalım.

Apple müşterilerinin %87’si, aldıkları ürünlerin kutularını asla çöpe atmıyor.

Çünkü Apple’ın tam olarak bu amaçla kurduğu gizli bir odası var. Apple’ın bu gizli odasındaki tasarımcılar, gönderilen her kutunun sizde bazı hissiyatlar uyandırdığından emin olmak için çalışıyorlar.

Mesela buna, hava cebi ambalajlanması deniyor ve kutunun daha yavaş açılmasını sağlanıyor. Bu sayede kutunun açılışında istemsiz bir gerilim oluşturuluyor. Bu kasıtlı gecikme ise pazarlama alanında kontrollü bekletme olarak biliniyor.

Ayrıca mantıklı düşündüğünüzde ucuz ürünlerin kutularını açmanın ya çok basit ya da çok zor olduğunu fark edebilirsiniz.

Ancak özel seri kitaplar, pahalı saatler veya pahalı herhangi bir ürünün kutusunun açılması denge ve dikkat gerektirir. Lüks kutu açılışları, bu kutuları saklamanızı ve istemeden de olsa Apple gibi markalara evinizde yer açmanıza veya ücretsiz olarak reklam yapmanıza neden olur.

Elbette bu kutuları olası bir problemde garantiye geri gönderme düşüncesiyle de saklıyor olabiliriz ancak bir düşünsenize, kaçımız gerçekten bu amaçla saklıyoruz?

Kaynak: Emirhan Sezen

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir