Görünüşe göre Google, RCS’yi iPhone’a getirmek için sürdürdüğü kampanya için yeni destekçiler buldu. RCS’yi iPhone’a kabul ettirtmek için talepte bulunan son reklam filmi Samsung’dan geliyor ve sadece 20 saniye uzunluğunda olmasına rağmen, içinizi sızlatmak için çok uğraşıyor.
Google’ın devam eden RCS hamlesi hakkında pek çok görüş var. Bazıları Apple’ın Google’ın RCS hamlelerine boyun eğmemesi gerektiğine inanırken, diğerleri Google’ın mesajlaşma noktasında Apple ve Android’i biraz daha sorunsuz bir şekilde bir araya getirme girişimlerini destekliyor. Bununla birlikte, Samsung’un yeni RCS reklamı kafaları biraz karıştırıyor.
Reklam oldukça basit ve sadece 20 saniye sürüyor. Reklamda bir telefon arayüzü gösteriliyor ve bir kişi Juliet adında başka birine mesaj atıyor. Şirketin buradan nereye varmak istediği oldukça açık, ancak reklam aslında iPhone’da RCS’ye ihtiyacımız olduğunu söylemiyor. Bunun yerine, Samsung’un yeni reklamı sadece iPhone’a gelen iMessage dışı mesajlara verilen renk olan yeşil baloncuklardan bahsediyor ve gerisini videonun başlığına bırakıyor.
Son yıllarda Google, Apple’ın iPhone’da RCS’yi benimsemesi için yoğun çaba sarf ediyordu ve şimdi Samsung da bu kampanyaya katıldığına göre, reklam panolarında, sosyal medya gönderilerinde ve daha pek çok yerde bunun gibi daha fazla reklam göreceğiz.
Ancak sonuçta Google’ın ikna etmesi gereken yalnızca Apple değil. Şu anda Apple, RCS’nin iPhone kullanıcılarının istediği önemli bir özellik olmadığını söylüyor ve bu yılın başlarında iPhone’da RCS’yi önemsemediğini yazan Chris Smith de aynı fikirde gibi görünüyor.
Google, iPhone kullanıcılarını RCS’ye gerçekten ihtiyaç duyduklarına ikna edebilirse, Apple için daha önemli bir özellik haline gelebilir. Ancak şimdilik, bu son Samsung RCS reklamı gibi reklamlar ve Google’ın Apple’ın dikkatini çekmeye yönelik kendi girişimleri muhtemelen iPhone üreticisi tarafından görmezden gelinmeye devam edecek.