Welcome to Our Website

Ucuza üretilip fahiş fiyatlara satıldığı iddia edilen lüks çantaların bedelinde ünlülerin reklamı etkili

Milliyet’te yer alan habere göre, İtalya’nın “moda kenti” Milano’da savcılık, lüks markaların işçileri çok kötü koşullarda çalıştırmasıyla ilgili soruşturma yapıyor.

İtalyan yetkililer, lüks moda evlerinin göçmen işçilere saat başına sadece 2 dolar (65 TL) ödediğini belirtti. Soruşturma kapsamında Dior ve Armani’nin “işçi sömürüsü”yle çok ucuza üretilen çantalarını üstüne yüzde 5 bin koyarak astronomik fiyatlara sattığı ortaya çıktı.

Milano’daki yargıçlar geçen hafta Dior ve Armani’ye kayyum atanmasına, iki şirketin bir yıl süreyle adli yönetime alınmasına hükmetti. Ancak başka markaların da işçileri sömürdüğü, lüks çantaların ünlülerin reklamlarını yapması sayesinde ucuza mal edilip astronomik fiyatlara satıldığı ortaya çıktı.

NEREDEN NEREYE

İtalyan soruşturmacılar raporlarında şu ifadeleri kullandı:

“Taşeronların günde 10 saat çalıştırarak saat başına 2 – 3 euro (71-106 TL) ödeyerek ürettiği çantalar Armani tedarikçisine 93 euroya (3 bin 300 TL), Armani’ye de 250 euroya (8 bin 800 TL) satılıyor. Müşteriler ise bu Armani çantayı bin 800 euroya (64 bin TL) satın alıyor”

Armani çanta kullanan ünlüler arasında Alessandra Ambrosio, Lily James, Anne Hathaway ve Kim Kardashian bulunuyor.

ARADA UÇURUM VAR

İtalyan yetkililerin Prada ve Armani’yi sorgulamasının ardından diğer lüks markalar da radar altına girdi. Bir usta, İtalyan markası Bottega Veneto’nun bir çantasıyla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı:

“Bu çantada kuzu derisi kullanıldığını tahmin ediyorum. Deri için 130 dolar (4 bin 300 TL), işçilik ve aksesuarlar için 120 dolar (3 bin 900 TL) fiyat biçiyorum. Böyle bir çantayı yapmak 250 dolardan (8 bin 200 TL) fazla olamaz. Ama 2 bin 500 dolara (82 bin TL) satılıyor.”

FÜZE GİBİ FIRLAMIŞ

Dior’un kitap çantasının 44 sterline (1 bin 900 TL) mal olduğu ancak 2 bin 500 sterline (105 bin TL) satıldığı bildirildi.

ABD’li ünlülerden Sofia Vergara, Kylie Jenner ile Hintli yıldız Priyanka Chopra’nın gözdesi olan nakış ve dana derisi çantanın maliyetine göre yüzde 5 bin 581 fiyat artışıyla satıldığı dile getirildi.

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir